20 en 21 september Lima

22 september 2019 - Miraflores, Peru

We zijn weer terug in Lima! De big city. We slapen in de wijk Baranco; een kunstenaarwijk. Dit uit zich hier door veel muurschilderingen; leuke restaurantjes en barretjes, en wat portrettekenaars op straat. Het is hier levendig, druk en dus gezellig. Gisteren 20 september hebben we een strandwandeling gemaakt; dus niet zoveel bijzonders. Het weer is bewolkt en niet echt fantastisch. Voor 21 september hebben we een excursie geboekt; om de tijd hier toch maar goed door te komen. Met de wijsheid die we nu hebben na bijna drie weken Peru, is Lima niet de meest leuke plek om te vertoeven. Helaas is het zo gepland en kunnen we het niet meer veranderen.  De excursie is met een bus; vertrek om 05.20. We gaan eerst naar Paracas; en vertrekken dan met de boot naar de Islas Ballestas. Op deze eilanden zijn pinguïns, en zeeuwleeuwen te bewonderen. De zeeuwleeuwen zijn er in overvloed; de pinguïns moet je zoeken. Wat je er gratis bij krijgt zijn de uitwerpselen van de vogels die in grote getale rond vliegen.... Daarna met de bus naar Ica, waar we wijn geproefd, gen gelunched hebben. Laatste onderdeel moest het spectacel worden: rijden in de woestijn met een buggy en zandboarden in Huacachina. Dit is een oase in de woestijn. Dit was wel echt gaaf.. Daarna weer 4 uur terug in de bus; om om 23.00 uur weer terug te zijn. Wat een dag...

Vanmorgen om 05.30 is er al veel actie in de stad. Er zijn behoorlijk wat mensen aan het hardlopen op dit tijdstip. Erg bijzonder.. Ons appartementje is geheel aangepast aan de wijk waar we zitten. Artistiek ingericht; een binnenplaatsje en een dakterras. Alleen het weer zit niet zo mee om er gebruik van te maken.

Morgen onze laatste dag en dan naar huis...