Dag 2 Lima

5 september 2019 - Lima, Peru

Na een onrustige nacht, vroeg ontbeten. Prima ontbijtje, niet teveel en niet te weinig. Lekkere variant van Nescafé in omloop in Peru; een aanrader. Deze dag was nog niet ingevuld. Na een bezoek aan de tourist Office besloten we ‘s morgens fietsen te huren en ‘s middags mee te gaan mett de free walking tour door de wijk Miraflores.

Miraflores heeft zo her en der fietsstroken. Dit zegt echter niets. Je moet ogen en oren aan de voor en achterkant hebben en dus heel goed opletten. Wat een chaos in het verkeer. Iedereen rijdt overal en iedereen toetert...De wijk miraflores wat verkent en uiteindelijk wilde we naar de zee waar ook een fietsstrook ligt. Een uitdaging op zich gezien de vele trappen die er zijn. De fietsrichels zoals we die in Nederland kennen zijn er niet en door jet verkeer is geen optie. Maar ook die uitdaging is goed afgerond; net zoals oversteken. Er ligt wel een zebrapad maar iedereen rijdt gewoon door. Al met al veel gezien van miraflores, strand en zee.

’s middags aangesloten bij de free walking tour. Een enthousiaste jonge dame heeft ons 3,5 uur bezig gehouden. Land, cultuur, politiek ; alles is aan bod gekomen Een ding heeft ze vaak herhaald. In Lima regent het nooit.

Opvallend vond ik de vele bussen; groot, klein,luxe en gammel. En alles zat vol...verder zijn de mensen zeer vriendelijk en behulpzaam

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerda:
    6 september 2019
    nou cornia weer bedankt voor je up date. Mooi omgeving zeg als ik die foto;s zie.Hoe is het weer bij jullie??????En is Jorn al gearriveerd? Tot snel weer he.