Dag 4 Arequipa 06-09-2019

7 september 2019 - Arequipa, Peru

Prachtig weer hier! Vandaag het ontbijt bij het zwembad genuttigd en ja de bikini aangetrokken. Er zijn hier veel jongeren die aan heb backpacken zijn en ervaringen uitgewisseld. Zo leuk om de verhalen te horen. ‘S midddags weer naar de oude stad gelopen; het minsterie santa catalina bezocht. Een oude klooster met een omvangrijke geschiedenis. Kathedraal bekeken en we werden onverwacht getrakteerd op een folklore show door kinderen. Allerlei optredens in folklore kleding. Aan 5 mensen gevraagd hoe en wat maar niemand sprak Engels. (Trouwens ook de taxichauffeurs niet.) Maar erg leuk om te zien.

Eigenlijk was het plan om vandaag een excursie te doen; je kan hier echt van alles boeken. En super gave dingen. Maar door de slechte nachten; besloten we toch hier te blijven. Want bij de meeste excursies om 03.00 of 06.00 op. Hier krijgen we nog genoeg van de komende dagen. Op Selina Arequipa is een festival aan de gang; ook super leuk. Allerlei standjes en muziek. Voorlopig even het laatste verhaal; we gaan met de nachtbus naar Puno en gaan morgenochtend vroeg 7.15 op excursie naar het Titicaca meer en slapen ergens bij mensen thuis. Waarschijnlijk geen WiFi. Het gaat nu echt beginnen.