17 september tot en met 19 september jungle Corto Maltes

20 september 2019 - Miraflores, Peru

Na een topnacht in de bus (ja echt 10 uur geslapen) kwamen we om 07.00 aan op het busstation van Puerto Maldonado. Met de tuc tuc naar het kantoor van Corto Maltes. Ging pas om 09.00 open dus eerst maar een ontbijtje gescoord. Het is zeer benauwd en warm. Temperatuur ligt rond de 40 graden en het is heel vochtig. Dus weer even wennen. Gisteren (maandag) kwamen we erachter dat er iets niet goed gegaan was met de reservering. Gelukkig was er nog een kamer vrij ipv een bungalow die we eigenlijk geboekt hadden. Ook weer opgelost. Om 10.00 verzamelen en dan eerst met de bus en later met de boot (over de Amazone) naar de lodge. Ongeveer 30 minuten varen over een brede, donkerbruin gekleurde rivier. Lodge zag er prachtig uit; mooie tuin met weelderige bloemen en planten en een zwembadje. Spullen uitgeladen, even gezwommen en daarna de eerste excursie in het bos/jungle. Niet superinteressant. De volgende excursie was ‘s avonds; met de boot de rivier op, op zoek naar kaaimannen. Wel wat gezien, maar ook dit niet bijster indrukwekkend.  Een ding was super goed en dat was het eten....

Volgende dag (18 september) vroeg uit de veren om om 5.00 te vertrekken met de boot naar het natuurreservaat Tambopata. Vanuit daar met de boot naar Sandoval Lake wat bekend staat om zijn otters. (Laten we die nu ook in Nederland hebben). Onderweg wel apen gezien; hoewel mondjesmaat. Wat rondgevaren met de boot op Lake Sandoval en onze eet pakketje genutttigd op een mooi plekkie. Otters gespot. Rond 11 uur weer terug in de lodge; na de lunch weer een excursie in het bos. Ik vond het ontzettend tegen vallen; had veel meer verwacht van de jungle. Dacht veel meer beesten en bloemen te zien! Wat indruk op me gemaakt heeft zijn de enorme bomen met de wortels en stammen.

19 september stond er een vroeg excursie op het programma. Hier ging het vooral om de vogels. Die heb ik geskipt; ik was er klaar mee. Het mooiste wat ik gezien heb zijn de papegaaien en toekan die op de lodge rond liepen. Lekker geslapen tot 07.15 en aangeschoven bij het ontbijt. Ik had niets gemist! Om 10.00 de lodge verlaten en nog even een bezoek gebracht aan de lokale markt in Puerto Maldonado. Daarna naar het vliegveld voor onze vlucht naar Lima. De jungle; een teleurstellende ervaring wat mij betreft.

1. Gerda:
    20 september 2019
    Goh Cornia wat en gereis zeg.Je hebt al heel wat vlieg bus taxi boot reizen gehad.En steeds weer vroeg op .Thuis maar weer uitslapen.Jammer dat het tegen viel die jungle.Maar ja dat weet je ook niet van te voren.Geniet nog maar ff want het avontuur is zo afgelopen.Tot snel.
  2. Ma Salm:
    20 september 2019
    Jammer dat was wel een tegenvaller
    Nu zachtjesaan weer op huis aan .
    Of is er nog meer te zien .
  3. Petra:
    22 september 2019
    Jammer van die jungle ervaring, maar die stap ervoor met de trekking was misschien ook wel zo overweldigend dat het cobtrast misschien ook wel meespeelt? In elk geval wel kunnen relaxen dan, hoop ik.
    Op naar het volgende...